Det lille ekstra

Kundeservice er ikke det det en gang var. Det er ikke markedsføring heller. Faktisk har disse to faktorene ved det å drive butikk i stor grad smeltet sammen, og man kan ikke jobbe med dem hver for seg. Ukens fredagsblogg er et kort men godt eksempel på det.

detlillehjertet4

Da jeg rett etter påske mottok noen varer jeg hadde kjøpt hos en nettbutikk, hadde driveren av nettbutikken utstyrt forsendelsen med følgende hilsen, pent plassert på toppen av varene da jeg pakket opp:

detlilleekstra2

Ikke en lang og omfattende melding, men en liten, «personlig» hilsen til meg som kunde, som jeg fikk helt først. Med dette oppnådde denne leverandøren først og fremst at jeg fikk et lite smil rundt munnen og gikk videre i utpakkingen av varene med en positiv grunnholdning – både til varene og leverandøren. I tillegg førte dette til at jeg har fortalt noen venner og kjente om dette «lille ekstra» og hva det faktisk gjorde med hele min opplevelse av dette kjøpet.

Når konkurransen i et marked hardner til, kan det være smart å tenke ut hva man kan gjøre for å yte «det lille ekstra». Slik at kunden føler at han/hun får «noe mer» enn hva han/hun faktisk har kjøpt sånn egentlig. Dette er selvsagt bare et bittelite eksempel. Men slik «ekstraservice» trenger uansett ikke koste mye, hverken i kroner eller tid. Og dette kan være helt glitrende markedsføring. Fordi samfunnet er så transparent og åpent som det er – og fordi vi snakker med hverandre analogt og digitalt i alle kanaler hele tiden. Om (nesten) alt…

Tusen takk for at du leser bloggen vår!

Håper du får en superherlig helg. 🙂

PS:

Alle våre kunder får tilgang til en gratis ebok der man kan lese mer om flere relevante og viktige tema relatert til etablering og drift av nettbutikker.

Besøk vår nettside for mer informasjon eller for å teste vår nettbutikkløsning gratis og uforpliktende i 30 dager.

Kommentarer

kommentarer