Klarna Checkout – nå også for bedriftskunder

Nå kan du som bruker Klarna Checkout også selge til bedriftskunder. Det betyr at det er den eneste kasseløsningen du trenger, uansett hvem du selger til.

Slik fungerer det

Samme smidige opplevelse uansett funksjon. Nå kan du aktivere bedriftskjøp i Klarna Checkout. Kjøperen identifiseres enkelt som firmakunde ved å oppgi organisasjonsnummer i tillegg til e-post og postnummer. Etter det kan kunden velge å separere faktura- og leveranseadressen – akkurat slik man forventer seg ved bedriftskjøp. Det finnes også et fritekstfelt der man kan legge inn referanser.

Legg merke til følgende begrensninger i tjenesten:

  • Klarna B2B passer best for deg som har en relativ lav andel bedriftskunder i forhold til personkunder. Har du flest bedriftskunder, anbefaler vi andre betalingsalternativer.
  • Tjenesten har et mål om å dekke bedriftskjøp hvor ordreverdien er i snitt opp til 10 tusen kroner. Har du behov for høyere kreditgrense finnes det alternativer.
  • Cross country salg gjennom B2B støttes ikke. Dette betyr for eksempel at en svensk bedrift ikke kan betale via tjenesten i din norske butikk.
  • EHF (Elektronisk Handelsformat) støttes ikke. Dette utelukker salg til statlige etater, kommuner og andre som krever EHF-faktura. Du kan velge å tilby fakturaer med 30 dager kreditt til kunden.

Slik aktiverer du Klarna B2B

Klarna B2B må bestilles/aktiveres i din 24Nettbutikk for å fungere. Dette gjør du under valget «Betaling». Klarna B2B har de samme betingelsene som for Klarna B2C og koster ikke ekstra.

 

Kommentarer

kommentarer