Let’s make nyhetsbrev great again!

I dagens “kommunikasjonsjungel” er det svært mange kanaler for kommunikasjon. Epost er likevel noe alle har et forhold til og som brukes av de aller fleste hver eneste dag. Men hvordan dette brukes av f.eks. nettbutikker er veldig forskjellig, og med svært varierende resultat.

Nyhetsbrev

For mange er email «noe man får alt for mye av». Innboksen består gjerne av hundrevis av epost – for ikke å snakke om tusenvis. Og det er ikke sikkert man legger merke til eller får med seg epostene sine på den måten man ønsker og behøver. Spam har mye av skylda der. Men grensegangen mellom hva som er spam og hva som er email med verdi for mottager er ikke absolutt!

email-inbox-lowres
For mange er dette ikke et urimelig høyt antall uleste email i inbox…

Nyhetsbrev

Som nettbutikkdriver vil «nyhetsbrev» (egentlig et annet navn på reklame sendt ut i email) helt klart sortere i kategorien reklame. Men vi vil hevde at det slett ikke er slik at reklame er det samme som spam! Det kommer helt an på relevansen og verdien på innholdet for mottagerne.

Nå er ikke dette et blogginnlegg som forklarer hvordan man gjør det for å lage nyhetsbrev med relevant og verdifullt innhold. Ei heller hvordan man går frem for å hente inn, håndtere og velge ut mailadresser å sende sine nyhetsbrev til.

Men dette er helt enkelt et blogginnlegg som minner om nyhetsbrev som undervurdert markedsføringskanal – og viktigheten av å gjøre også slik form for kommunikasjon profesjonelt. Og da vil et profesjonelt system for håndtering av nyhetsbrev kunne være gull verdt for nettbutikkdrivere!

MailMojo er et eksempel på et slikt system. Dette er en norsk tjeneste laget spesielt for trygg og god utsendelse av nyhetsbrev til mange mottakere. MailMojo gjør det mye enklere for deg å lage og håndtere alle sider ved profesjonelle nyhetsbrev. Vi nevner dette her, fordi vi som plattformleverandør til nettbutikker har inngått et tett og nært samarbeid med nettopp MailMojo.

mailmojo-logoUansett hvilken nettbutikkplattform man har, vil MailMojo kunne være et godt system når det gjelder slike nyhetsbrev! Et system som setter deg i stand til å få nyhetsbrevene dine til å bli mer profesjonell, mindre «spammy» og mer relevant og verdifull. For mottagerne. Samtidig som du selv bruker minimalt med tid på det! Og slik sett kanskje bidra til at du i større grad kan «make nyhetsbrev great again«! 😉


PS1: Er du kunde hos oss og ønsker å profesjonalisere bruk av nyhetsbrev? MailMojo er nå fullintegrert med 24nettbutikk slik at du kan alle aspektene ved nyhetsbrev direkte fra nettbutikkens administrasjonspanel. Ta kontakt om du ikke finner modulen i din butikk.

PS2: Er du ikke kunde (ennå)?
Besøk vår nettside for mer informasjon eller for å teste vår nettbutikkløsning gratis og uforpliktende i 30 dager.

Kommentarer

kommentarer